پوست پاهایتان در زمستان خشک می‌شود | شیر و جوش شیرین معجزه می‌کند

اینکار همچنین باعث پیشگیری از قارچ ناخن می‌شود. با اینکار ساده و کم‌هزینه نه‌تن‌ها پاهایتان نرم و لطیف می‌شوند بلکه احساس آرامش ذهنی نیز پیدا می‌کنید.
پوست پاهایتان در زمستان خشک می‌شود | شیر و جوش شیرین معجزه می‌کند
کد خبر : ۵۲۹۷۰

سال‌هاست که مردم از جوش‌شیرین برای انجام کار‌های مختلفی از جمله ضدعفونی کردن یخچال و تمیزکاری منزل استفاده می‌کنند. برخی از خانم‌ها از جوش‌شیرین به‌عنوان دئودورانت، بوگیر کفش، خوشبو کردن بوی دهان یا سفید کردن دندان‌ها استفاه می‌کنند.

با اینحال کارایی جوش‌شیرین به اینجا ختم نمی‌شود و از خواص تمیز و خشک‌کنندگی این ماده برای مقابله با برخی مشکلات پوستی نیز استفاده می‌شود. درواقع شما می‌توانید از ترکیب این ماده با شیر خدمت بزرگی به سلامت و بهبود پوست پاهایتان بکنید.

شیر حاوی موادمعدنی از جمله کلسیم و ویتامین‌های زیادی مانند ویتامین D و ویتامین A بوده و علاوه‌بر کمک به سلامت استخوان‌ها می‌تواند به نرم و تغذیه پوست پا‌ها نیز کمک کند.

ترکیب شیر و جوش‌شیرین نقش موثری در خنثی کردن اسیدلاکتیک و اثرات مضر آن دارد. این ترکیب برای مراقبت از پا‌ها موثر عمل می‌کند. در واقع اکثر افراد چندان به فکر مراقبت از پاهایشان نیستند و زمستان نیز فصل مهربانی با این اعضا نیست.

سرما باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست پا‌ها می‌شود. پوشیدن بوت و جوراب‌های ضخیم و کفش‌های تنگ نیز مزیدبر علت شده و پوست پا‌ها را خشک و آسیب‌پذیر می‌کند. شما با استفاده از ترکیب شیر و جوش‌شیرین می‌توانید با اثرات آسیب‌های خارجی مقابله کنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم به‌جای خرید محصولات مربوط به پا که هزینه زیادی نیز دارند مقدار کمی شیر را گرم کرده و با سه تا پنج قاشق غذاخوری جوش‌شیرین مخلوط کنید.

مقدار شیر به قدری باشد که بتوانید داخل لگن کوچکی بریزید و پاهایتان را در آن قرار دهید. حواستان باشد که شیر را نجوشانید و حرارت آن برای پا قابل تحمل باشد. پاهایتان را داخل لگن حاوی شیر و جوش‌شیرین قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید.

سپس پاشنه پا‌ها را سنگ‌پا بزنید تا پوست خشک و اضافه آن و همچنین پینه‌ها و میخچه‌های احتمالی سابیده شوند. پوست پا‌ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید. روی قسمت‌هایی که پوست ضخیم‌شده است بیشتر دقت کنید و بین انگشت‌ها را فراموش نکنید.

دوباره پا‌ها را به مدت چند دقیقه داخل ترکیب شیر و جوش‌شیرین قرار دهید. در نهایت نیز پا‌ها را با آب ولرم بشویید و با دقت خشک کنید. خواهید دید که نتیجه کار مورد رضایتتان بوده و پوست پا‌ها نرم و لطیف خواهد شد. می‌توانید اینکار را هر هفته چند بار تکرار کنید.

اینکار همچنین باعث پیشگیری از قارچ ناخن می‌شود. با اینکار ساده و کم‌هزینه نه‌تن‌ها پاهایتان نرم و لطیف می‌شوند بلکه احساس آرامش ذهنی نیز پیدا می‌کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر